Éltél már át olyan pillanatot, amikor a leghalványabb kétely nélkül tudtad, hogy a helyeden vagy?
A jó úton jársz? Talán olyasmit is, hogy átléptél egy határon, átugrottál egy akadályt, vagy miután szembekerültél valami bevehetetlen hegycsúccsal, hirtelen valahogy a túloldalon találtad magad? Amikor langyos az éjszaka, a szellő hűvös, és egy dal vitt végig a csendes utcákon. Amikor érezted magad körül az egész világot, és a részének tudtad magad - része lettél a zsongásnak -, és minden olyan jó volt.


Kisebb idő telt el mióta "nemüzentem" és sok dolog futott át az agyamon, úgymint kinti(angliai munkavállalás, azon belül is londoni), mi a célja, hogy működik, mit vesznek-vehetnek figyelembe a munkáltatok és ezzel kapcsolatos kérdések sokasága.

"Beleállás a helyzetbe

Amikor nehéz döntés előtt állnak, mindig azt mondom a vezetőknek, hogy nincs rossz döntés, csak nem döntés van és elszalasztott lehetőség."
Sárvári György - A belső harcos útja
Döntés előtti helyzetben érdemes feltárni a félelmeket, majd alapdilemmákat, második kockázatok és előnyök végül a döntés előkészítése és meghozatala-javasolja Sárvári.
Mikor elindultam otthonról számítottam arra, hogy más lesz, egészen más, de ilyet nem igazán tudtam volna elképzelni. Ez kicsit ködös, úgyhogy pontosítok, kijössz, megcsinálod a papírmunkát(Ni-number, bank kártya, egyebek), majd beleveted magad a munkakeresésbe, mely kezdetben a szálloda és vendéglátó ipar volt, majd a második hónapra, ha nem jeleznek vissza lehet h mindenhova beadtam volna gondolkozás nélkül.
Ergo tiszta az h melóra van szükséged, az is h milyen a bérezés(minimálbér, de itt a minimálbérből vígan elvagy, 6font és minimum 35-40óra, kivéve teljesítménybér és vállalkozás, de az más terület mind adózás, mind bérezés szempontjából)

Visszanézve  egy cv-t okosan, ügyesen és szépen összerakni.(előkészítő szakasz)
Akkor itt zene állj,zene állj, hogy mire gondolok pontosan, és én miket használtam-használok arra az egyik legjobb példa:
önéletrajz\cv:http://www.kent.ac.uk/careers/cv/cvexamples.htm
kísérőlevél\covering letter: http://www.kent.ac.uk/careers/cv/coveringletters.htm

Az otthoni tapasztalat nem tudom h mennyire számít, vagy mennyire nem(hely , cég, és döntéshozó válogatja), érdemes a beadott pozícióra\munkára szabni az önéletrajzot. Az h mi ezer dolgot csinálunk otthon egyszerre, az itt kb. elképzelhetetlen, mint ahogy az is h hogy tudunk mi kb. 300euros fizetésből élni, mikor ennyit itt kint egy hét alatt minimálbérben meglehet keresni.
Más itt az élet, kicsit ahogy láttam a gondolkodás is, de nem túlságosan más.
Vissza erre a kéthónapos tapasztalatra, kicsit olyan ez mint a csajozás, nagyjából mikor megvolt az "ismerkedés", tudod h mire számíthatsz, na itt jönnek ám a meglepetések, mondom h mire gondolok.
Eddig gumtree, caterer, incatering, barzone,reed, adecco oldalakat használtam, kisebb nagyobb sikerességgel, azaz soksor kaptam azt a mail, ha a válaszlevéltől számított 2héten belül nem hall rólunk, akkor vegye semmisnek az ajánlatot, itt álláshirdetést.

Talán ehhez a legjobban illik az egyik nagy klasszikus beköszönője, válaszd az életet, válaszd a munkát...

https://www.youtube.com/watch?v=PUOTs55KY40

A cégek egy része, arra nem veszi a fáradtságot h visszajelezzen, vagy ha már túljutottál az első-második körön akkor informáljon, ha nem vettek fel, egyszerűen nincs válasz, ami sztem nem csak etikátlan a másik fél, munkavállaló fele, de lehet h a munkajog valamilyen módon szabályozza, ti. nem lehet más idejével és pénzével játszani, mert az idő=pénz.
Hogy konkrét esetet említsek, voltam egy cégnél, időpontot kellett volna egyeztetni magyarul és angolul, jött a szokásos papírmunka, majd elbeszélgetés, eljutottunk a tárgyalásban oda, h mi a cég terve-jövője rövid\hosszútávon, mondták h magyar csapat, majd abban maradtunk h hívnak.
Igen ám, de valami miatt elfelejtettek szólni, aztán valahogy képbe került egy másik magyar srác is, aztán megint elfelejtettek szólni.

További érdekesség h itt a próbanap, azaz 4órás műszak ingyen meló, amolyan teszt, ha nem elégedettek a munkáddal, nincs gond, elválnak tőled-fizetni persze nemfognak. Megérkezésem utáni első héten kapásból volt egy lehetőség egy pörgős étteremben, mint pincér. Az odajutás kicsit körülményes volt, alig igazodtam el, a busz is lerobbant ergo irány gyalog, ami a bökkenő h nem egy debreceni-szegedi- vagy budapesti utcatávról beszélünk, magyarán rohanva mindenen keresztül , buszokat- taxikat leintve h engedjenek el, sikerült odaérni talán bő 30perces késéssel.
Kisvártatva gyors megbeszélés a managerrel, h hogy működik stb, mi a feladatom a napra, majd elindult a pár óda. Közben valami miatt az ételhordó lift meggondolta magát és feladta a működését, majd jött az idegbajos szakács h ő majd helyreteszi a dolgokat-igen ám, de mint tudjuk a technika és az erőszak nem jóbarátok, így a lift továbbra sem működött. További fordulat, tálcán hordjuk az ételt, felmegyek valamit ordít az ember, viszont annyira h nem értem, gondolkodtam h a)megüssem b)kiröhögjem c)otthagyjam az éttermet (háttérinfo, mivel az erőszakos cselekedet, testi sértés, akár kisebb vagy nagyobb, garázdaságról még nem is beszélek, igen sűlyosan van szabályozva, plusz ehhez jön az is, h külföldi munkavállaló vagyok, ezért különös figyelem nélkül toloncolnak ki az országból, minden gondolkodás nélkül) így az "a" lépés kiesett.
Viszont hallgathattam tovább hogy az ember ordít, mint a disznó vágás előtt. Majd elindult felém, haha innen jött a vicces rész, vegyünk egy vörösfejű szakácsot, aki ordít, plusz ordítása miatt érthetetlen az angol, amit beszél, majd mire nagynehezen kihámozom h mit akar, akkorra meg kint vagyok a konyhából-kiderült h azt mondta h fogjak egy tálcát vagy menjek a konyhából, persze ezt nem ennyire cizellált megfogalmazásban.
Közben megy a szokásos evőeszközök, tányérok leszedéses, törölgetés , meg ami van, vidd ki az evőeszközt, szedd le stbstb.

Jöhet a jogos kérdés, h ennyi hülyeség után mi a végeredmény, tekintve h ők 4órás műszakot adtak és ekkor ketyegett le az ötödik óra is, odamentem a managerhez, mondom h mi a helyzet, ok, majd értesítenek. Vártam, semmi, felhívtam pont valami meeting közepén találtam őket, de majd utána hív, aztán nem ő vette fel, voltam olyan előzékeny és lediktáltam a telefonszámomat és mai napig semmi. A bibi amit kihagytam h nem vettem fel diktafonra, nem rögzítettem a hívást, mert akkor ismét 5-6000font üthette volna a markomat, ha ebből a munkaügyi bíróságon ügy kerekedik, tudniillik nem teljesítették többszöri telefonos-szóbeli megállapodás után sem amit ígértek, az időm meg megy.

Másik fontos dolog, hogy Anglia és a rasszizmus kérdése, mivel több angol labdarúgó hivatkozott arra, még az eb előtt, alatt, h nem fognak elutazni Lengyelországba, diszkriminatív környezet és fogadtatás miatt-szerintem meg csak kifogás volt, a lustaság, a fáradtság vagy más okból kifolyólag, azt nem mondhatja mégsem h sorry emberek a családommal akarok lenni-míg a rasszista megnyilvánulások és egyéb körülmények az esetek kis részében játszottak meghatározó szerepet az én meglátásom szerint, persze mi van ha tévedek.
Annyira sikerült felszámolni a rasszizmus kérdést angolföldön, mint bármi mást, ugye Big Brother testvérünk mindig figyel a cctv kamerákon keresztül ez tény, továbbá az is, ha valaki faji, rassz és egyéb születés, nemi hovatartozás miatt méltatja-részesíti-minősíti embertársát, aminek fültanúja volt a Béla, akkor szépen bíróság és odaítélik a sértettnek\elszenvedőnek a nem kevés összeget.
És ez a gyakorlatban, nem tudom h azaz angol focista, aki nem akart elmenni az eb-re mert ugye rasszista megnyilvánulások és egyebek, volt-e már London belvárosától kifele, a külső övezetekben.
Pl: Haringay, Turnpike Lane stb török negyed, annyira nem rasszista h az álláshirdetést is törökül teszi ki, node ha bemész megkérdezni h mi a helyzet még a szemedbe is mondja h nincs munka, holott aktívan keresik a munkaerőt.

Az egyik ilyen eset:
Szép napot a managert keresem!
pincér: a manager jelenleg nincs bent, kérem jöjjön be később.
ismét megérkezés, ugyanaz a mondat csak most a managernek, illetve hozzátettem h melot keresek
Manager:nincs munka!
Ott az álláshirdetés törökül h pincért keresnek.
Manager:tudok törökül??Nem?! akkor meg nincs munka!

Az nem mondja ki, csak ráutaló magatartást tesz, nincs ezzel gond, csak az okosoknak elkéne gondolkozni odafent, h akkor most mi is van valójában.

Sajnos meccsig még nem jutottam el, bár nagyon kíváncsi vagyok, hogy cirkuszt\színházat csináltak az egészből, vagy van-e hangulat, vaaaagy a törvényi szabályozások következtében a hangulat és életérzés átalakítás miatt zárva?
Visszatérve a huliganizmusra, egyik példája a nyomokban még felbukkanó történetnek:
http://www.independent.co.uk/sport/football/news-and-comment/swansea-and-cardiff-city-fans-clash-at-newbury-racecourse-7945188.html


Továbbra is üdv az otthoniaknak a meccsrejáróknak, a kispajtásoknak, a barátoknak, az utazóknak, az egyetemistáknak és a dolgozóknak, egyszóval mindenkinek!



A bejegyzés trackback címe:

https://connect-ur.blog.hu/api/trackback/id/tr484662286

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása